Kundalini Yoga & Meditatie

‘In Kundalini Yoga the most important thing is experience.
Your experience goes right into your heart’

Yogi Bhajan

…….moet je ervaren

In Kundalini Yoga gebruiken we dynamische oefeningen, bewuste ademtraining en veel verschillende meditaties. Geen enkele les is dan ook hetzelfde. De oefeningen hebben een sterk reinigende werking, waardoor gifstoffen, maar ook pijn, angst, stress en frustraties worden afgevoerd. Ze maken het zenuwstelsel sterker en ze laten het kliersysteem optimaal werken. Kundalini Yoga maakt je gezonder en geeft meer energie, laat je van het leven genieten en geeft je het vermogen om te kunnen ontspannen.

Kundalini yoga, zoals onderwezen door Yogi Bhajan, bestaat uit eenvoudige yogatechnieken waar iedereen, ongeacht leeftijd of fysieke toestand, aan deel kan nemen. Het is een vorm van yoga die de ademhaling, yogahoudingen, mantra’s en meditatie omvat. Kundalini yoga is erop gericht jou je bewustzijn te laten ervaren door de levensstroom in beweging te brengen.

Corna over yoga

Ik zie de Kundalini Yoga als een middel om tot verdieping te komen in jezelf, een reis die jij kan maken naar je essentie. Kundalini Yoga is een prachtig instrument binnen mijn hele lichaamsgerichte aanpak. Yoga betekent letterlijk ‘verbinding’. Het helpt je te verbinden met wat er nu is, de realiteit van elke dag. Het haalt je uit de maalstroom van je denken, het laat je ‘voelen’ wat er echt is. Oftewel het maakt je stevig verbonden met de aarde, geeft je een ruim hart en een leeg hoofd.

Kijk in de agenda voor de dagen waarop ik bijeenkomsten organiseer

Aanbod Yoga

  • Wekelijkse lessen
    in Hippolytushoef op maandag- en donderdagavond 19:00 uur
    dinsdag- en vrijdagochtend 9:00 uur
    in Amsterdam op woensdagavond 18:30 uur
  • Online yoga
    Alle yogalessen zijn ook online te volgen
  • Individuele yoga
    sessie op afspraak
  • Yogaintensive
    middag of dag met eigen groep op aanvraag

Wat heeft yoga bij jou me gebracht?
Focus en discipline, niet alleen om dingen te doen maar ook om dingen te laten.
Met aandacht ( focus) bezig zijn en je richten op één ding. Verder ook het besef dat “alles wat je doet met aandacht voor jezelf, hoe klein of kort de oefening, meditatie of anderszins ook is, goed is”. Dat maakte voor mij dat ik dingen volhield en met plezier deed en ze in mijn systeem kwamen, als iets wat bij me past en zo is het !

Tineke Hoekstra